خصوصیات انواع تایل

نکات فنی که در آویزگیری انواع سقف کاذب که قبل از بازسازی منزل اصفهان باید به آن‌ها اهمیت داد، متعدد است که مهم‌ترین آن عبارت است از:
1. قبل از این که آویز انجام شود باید وضعیت سقف اصلی از نظر استحکامی بررسی شود مخصوصا در سقف‌های تیرچه بوک و سقف‌های بتنی
2. باید از مناسب‌ترین نوع عامل اتصال برای سقف اصلی استفاده کرد.
3. در لبه‌های باربر فاصله مجاز اولین آویز از دیوار 40 سانتی‌متر و در لبه‌های غیر باربر 10 سانتی‌متر می‌باشد.
4. در صورتی که از لبه‌های غیر باربر استفاده شود اجرای آویز باید درتمامی سازه‌های اصلی و فرعی که به نبشی تراز وصل می‌گردد در فاصله 10 سانتی‌متری از دیوار باشد.
5. چون سازه‌های فرعی سوراخی ندارند برای آویزگیری باید در کارگاه سوراخ‌هایی بر روی آن‌ها ایجاد کرد.
6. برای آویزگیری که کمتر از 20 سانتی‌متر می‌باشد. مشکلی نیست از مفتول گالوانیزه با قطر 2 میلی‌متر استفاده کرد به شرط این که فاصله آویزها از یکدیگر به کمتراز 60 سانتی‌متر برسد.
7. برای آویزگیری که بیشتر از 20 سانتی‌متر می‌باشد امکان دارد در زمان بهره برداری مفتول فوق تغییر شکل بدهد که به آن کرنش طولی می‌گویند و سقف کاذب از رگلاژ خارج شود.

اجرای سازه‌های اصلی T3600

در لبه این سازه‌ها برای اتصال به آویز سوراخ‌هایی در آن ایجاد می‌شود. در انتهای آویز یک خم یا قلاب وجود داردکه این خم از سوراخ‌های موجود در سازه عبور می‌کند و میان آویز و سازه اتصال ایجاد می‌کند. سازه‌های T3600 در فاصله 120 سانتی‌متری به موازات یکدیگر اجرا می‌شوند.

اجرای سازه‌های فرعیT1200

پس از این که سازه‌های اصلی اجرا شدند توسط سازه‌های فرعی T1200  که بر سازه‌های اصلی عمود هستند به یکدیگر متصل می‌شوند به همین صورت یک سری شیار قائمی با فاصله‌های معین بر روی سازه اصلی ایجاد شده که سازه‌های T1200 با فاصله 60 سانتی‌متری در موازات یکدیگر از طریق همین شیارها به سازه‌های T3600 متصل می‌شوند.

اجرای سازه‌های فرعی T600

پس از این که سازه‌های فرعی T1200 اجرا شدند توسط سازه‌های فرعیT600 که به موازات سازه‌های اصلی اجرا می‌شوند به همدیگر متصل می‌شوند به همین صورت یک سری شیار قائمی با فاصله‌های معین بر روی سازه T1200 ایجاد شده که سازه‌های T600 به وسیله شیارهای ایجاد شده به سازه‌های T1200 وصل می‌شوند و آن را به دو قسمت تقسیم می‌کنند به این صورت که چشمه‌هایی با ابعاد60 در 60 سانتی‌متر ایجاد شده که تایل‌ها در آن قرار می‌گیرند.
سازه های سقف کاذب

نکات فنی در مورد سازه‌های تایل

نکات فنی در مورد سازه‌های تایل که باید بدانیم:

1. فاصله اولین سازه T3600 از دیوار باید60 سانتی‌متر باشد.
2. برای متصل شدن سازه‌ها به صورت طولی، در ابتدا و انتهای هر سازه یک زبانه اتصال کشویی که به آن کلیک می‌گویند وجود دارد که وقتی این زبانه‌ها در همدیگر فرو می‌روند سازه‌ها با یکدیگر درگیر شده و اتصال طولی میان آن‌ها ایجاد می‌شود.
3. در محل اتصال دو سازه اصلی اجرای آویز اضافه ضروری می‌باشد.
4. زمانی که سازه سپری ادامه پیدا نکند زبانه اتصال انتهایی سازه در شیار سازه مقابل قرار گرفته و خم می‌شود و با خم کردن این زبانه سازه در جای خود ثابت باقی می‌ماند.

ضوابط بارگذاری

بارهای نقطه‌ای که وزن آن‌ها از 500 گرم کمتر است مانند روشنایی‌های کوچک می‌توانیم به صورت مستقیم به تایل وارد کنیم. بارهای دیگری که وزن‌شان بیشتر از مقدار تعیین شده باشد مانند روشنایی‌های 60 در60 سانتی‌متر باید با آویزهای کمکی به سقف اصلی منتقل شود.

تایل گذاری

در طراحی دکوراسیون در اصفهان پس از این که زیرسازی فلزی اجرا شود تایل‌های مورد نظر درون این شبکه‌ها قرار می‌گیرند در صورتی که نیاز باشد برای نگه داشتن تایل‌ها از گیره‌های مخصوص می‌توان استفاده کرد.
تایل سقفی ابعادشان 60 در 60 می‌باشد که بسیار راحت نصب می‌شوند. و زمانی که لوله‌های تاسیساتی شکل بدی به سقف می‌دهند با استفاده از این تایل‌ها می‌توان آن‌ها را پوشاند و تایل‌های سقفی عایق خوبی برای صوت و حرارت و نفوذ آب و رطوبت می‌باشد.

خصوصیات انواع تایل

انواع تایل خصوصیات مختلفی دارد که به شرح زیر است:

  1. تایل گچی سقفی
  2. گریلیوم
  3. تایل آلومینیومی
  4. تایل سقفی ترکیبی
  5. تایل طلقی
  6. تایل سقف مجازی
  7. تایل سقفی شیشه‌ای
  8. تایل سقفی آرمسترانگ
  9. تایل سقف آکوستیک

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. تایل گچی سقفی

  • جنس آن‌ها آلومینیوم می‌باشد و قطعاتی از گچ درون آن‌ها است.
  • می‌توان آن‌ها را رنگ آمیزی کرد.
  • مقاومت بالایی در برابر آتش سوزی دارد.
  • مقاوم در برابر زلزله و خراب شدن دیوار است.
  • بسیار راحت نصب می‌شود.

2. گریلیوم

  • سقف دکوراتیو می‌باشد که جنس آن آلومینیوم است.
  • می‌تواند با سقف‌های دیگر ترکیب شود.
  • می‌توانیم پشت آن دریچه یا کانل نصب کنیم.
  • با سیم یا زنجیر نصب می‌شود.

3. تایل آلومینیومی

تایل‌های آلومینیومی هیچ نیازی به بتونه کاری و نصب پیچ و مهره بر روی آن‌ها نیست و می‌توان به قسمت پشتی این تایل دسترسی داشت و از روکش پی وی سی بر روی آن استفاده کرد تا مانع رطوبت شود از تایل‌های پانچ دار هم برای این که صدا عبور نکند استفاده می‌شود.

تایل آلومینیومی

4. تایل سقفی ترکیبی

در تایل سقفی ترکیبی می‌توان از چند سقف کاذب با طرح‌های هندسی استفاده کرد. این طرح‌ها باهم برابرند و در زیرسازی آن‌ها یا از آهن استفاده می‌شود یا بدون آهن.

5. تایل طلقی

در تایل طلقی نور به راحتی عبور می‌کند و فضا را روشن می‌سازد. خیلی سریع نصب می‌شود و بسیار ارزان قیمت است.

6. تایل سقف مجازی

به تایل سقفی مجازی آسمان مجازی گفته می‌شود که همان سقف کشسان یا باریسول می‌باشد. برای اجرای باریسول اصفهان باید از پروفیل‌های مخصوص به سقف استفاده شود.

7. تایل سقفی شیشه‌ای

در تایل سقفی شیشه‌ای که نور از آن‌ها به راحتی عبور می‌کنند از شیشه‌های دکوراتیو استفاده می‌شود که بسیار متنوع‌اند که جنس آن‌ها سکوریت است و می‌توان آن‌ها را شست و بسیار گران قیمت هستند.

8. تایل سقفی آرمسترانگ

این نوع تایل سقفی از نوع سقف کاذب یکپارچه می‌باشد و بسیار راحت و سریع در بخش‌های اداری و خانگی و سرویس بهداشتی نصب می‌شود از آلومینیوم، پی وی سی، آکوستیک ساخته شده است.

9. تایل سقف آکوستیک

این نوع تایل از چوب و گچ و ورقه کاغذی و پارچه تشکیل شده است. در برابر عبور صدا و آتش سوزی مقاوم است و در سینما و سالن کنفرانس قابل استفاده می‌باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *