طراحی داخلی چیست

شابد برای شما هم سوال شود که طراحی داخلی چیست و چه کاربردی دارد؟ طراحی داخلی سبک‌های مختلفی دارد و از فضا به بهترین شکل استفاده می‌شود. طراحی دکوراسیون کلاسیک به سبک طراحی گفته می‌شود که در اجرا از تعادل و هماهنگی تشکیل شده باشد به شرط آن که از عنصرهای لوکس و مدرن استفاده نشود و سلیقه‌های کلاسیک و سنتی را در برگیرد و بتوان تمامی جزئیات را بر اساس سبک کلاسیک ایجاد کرد.
در سبک کلاسیک باید حس تجملاتی را زیاد در نظر بگیریم مانند:

  1.  گچبری‌های سقف و دیوار و سبک‌های روناک
  2. عنصرهای طبیعی و مصالحی با نقش‌های کلاسیک مانند: پتینه (کاغذ طلا)، سرستونه‌های برجسته از نوع سنگ و گچ.
  3. وسایل دکوری مانند: عتیقه‌جات، لوسترهای آویزان، تابلوهای نقاشی (مثلا: سبک رنسانس، رکوکو)

با استفاده از طراحی کلاسیک، شکوه و اصالت فضا‌ی داخلی و خارجی باید تعادل و تعامل داشته باشد. به گونه‌ای که چیزی که چشم می‌بیند کلکسیونی از چیدمان سنتی و کنار هم قرار گرفتن متریال‌های کلاسیک یک فضای ایده آل را تشکیل دهد.

طراحی داخلی آرایشگاه زنانه به چه صورت است؟

در آرایشگاه زنانه به علت اینکه مکانی عمومی است و رفت و آمد زیاد است صاحبان این حرفه با ارائه بهترین فضا دیزاین به خصوصی در جذب مشتری ایجاد کرده‌اند. دکوراسیون و طراحی داخلی در سالن‌های زیبایی از اهمیت زیادی برخوردار است مثلا از رنگ‌های روشن و یا استفاده از آینه‌های قدی متنوع با دیزاین‌های مختلف و یا از ابزارهای تزئینی مثل کاغذ دیواری و پارکت در کف استفاده می‌کنند.

در آرایشگاه‌ برای زیباتر شدن فضا از چه مواردی استفاده می‌شود؟

  1. استفاده از آینه‌های قدی بزرگ و میز و صندلی ردیف شده و خوش فرم که در گوشه‌های مناسب قرارداده می‌شود
  2. استفاده از قفسه و کمد‌هایی در کنار آینه‌ها که علاوه بر اینکه محل برای نگهدای وسایل مشتریان است فضای مناسبی را ایجاد می‌کند.
  3. استفاده از صندلی‌های چرخ‌دار
  4. استفاده از طراحی‌های منحصر به فرد در سقف که زیبایی دوچندانی ایجاد می‌کند

طراحی آرایشگاه

طراحی داخلی اماکن اداری به چه صورت است؟

در طراحی داخلی اماکن اداری دیزاین اتاق مدیریت یکی از بخش‌های مهم درگیرایی محیط می‌باشد که با استفاده از روش‌های مدرن و به روز با آگاهی کامل استفاده از رنگ مناسب وخاص شفایت بالایی در دکورها‌ی آنجا و چگونگی به کار بردن نوع متریال در فضاها و اجرای اصولی آن و نحوه چیدمان مبلمان اتاق مدیریت ارتباط فوق العاده ایده عالی را برای ورود ارباب رجوع و کارفرما و فضای آرام و به دور از سروصدا به وجود آورده است.

نکات مهم در طراحی داخلی اماکن اداری کدامند؟

  1. با ایجاد متریال به روزبا ارائه ویژگی‌های خاص در شان اداری و مدیریتی و این که به سلیقه مدیر و ارباب رجوع چیدمان اجرا شود فضارا خاص ترو راحت تر می‌کند.
  2. میزهای اداری با طراحی‌های حرفه‌ای و طرز قرار گرفتن آن‌ها خستگی روزانه در حین انجام کار و راحتی را برای مدیران و کارمندان ایجاد می‌کند.
  3. یکی دیگر از مکان‌هایی که باید در دیزاین اداری به آن توجه داشت طرز قرار گرفتن کتابخانه‌ها ونصب کمدهای دیواریوی و نحوه ساخت منظم کشو کمد‌ها می‌باشد.
  4. باید یه سری قفسه‌هایی درست کرد تا بتوان فایل‌های اداری را برای بایگانی در آنجا قرارداد.

طراحی داخلی بوتیک

بوتیک‌ها و مغازه‌ها به علت اینکه مکان عمومی هستن و جلب توجه زیادی برای مشتری‌ها دارند مخصوصا ویترین بوتیک‌ها که کلکسیون و اجناس موجود در آن جذابیت ویژه‌ای دارد باید نحوه طراحی داخلی  و دیزاین آن به گونه‌ای باشد که چشم انداز فوق العاده‌ای برای بهتر دیده شدن اجناس و خرید بهتر مشتریان به وجود آورد.
همچنین برای توجه بیشتر مشتریان و خرید بهتر نحوه پوشش لباس مانکن‌ها در داخل بوتیک باید خلاقانه باشد و از برند معتبر استفاده کرد. استفاده از تزئینات طبیعی و مواد طبیعی مانند برگ‌ها دکوری با انواع دیزاین و طراحی مطابق محیط در جلب توجه مشتری موثر خواهد بود.
استفاده از قفسه‌های شیک، چیدمان لباس‌ها برطبق رنگ‌بندی آن‌ها، جنس موردنظر در داخل بوتیک فضای زیبا و شیک مناسب سلیقه مدرن و کلاسیک در مقابل چشمان مشتریان را به اجرا می‌گذارد.
در طراحی دکوراسیون مغازه اصفهان استفاده از نورپردازی‌های سفید و روشن که باید آن را مناسب با ارئه نور و زاویه دید مشتری تنظیم کرد و یا استفاده از سقف کاذب تاثیر بالایی در جذب مشتری و خرید آن دارد.
طراحی بوتیک

طراحی داخلی فروشگاه‌های زنجیره‌ای

طراحی داخلی و دیزاین فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌تواند خرید همراه با خاطره خوب در ذهن مشتری ایجاد کند.

طراحی و دیزاین خوب در فروشگاه‌ها چه فایده‌ای دارد؟

  1. طراحی داخلی و دیزاین خاص همراه با چیدمان اصولی و ظاهر مرتب باعث می‌شود هنگام ورود مشتری جلب توجه کند.
  2. با مدیریت کردن زمان در چیدمان می‌توان فضایی عالی و خرید خوب با صرفه جویی در وقت ودسترسی راحت به نیازهای مشتریان  بدون سردرگمی فراهم نمود.
  3. استفاده از نورپردازی خلاقانه همراه با چیدمان قفسه‌ها و دیزاین خاص باعث جلب توجه بیشتر مشتری می‌شود و باعث رفت و آمد راحت بدون شلوغی برای خرید مشتریان می‌شود.
  4. درج اطلاعات لازم و مهم اعم از قیمت و تاریخ تولید و انقضاء بر روی کالا باعث سهولت در انجام کارها و مشتریان بدون سردرگمی خرید خود را انجام می‌دهند.
  5. استفاده از چرخ دستی‌های مناسب برای حمل راحت وسایل می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد.
  6. اختصاص دادن محیطی برای پارکینگ افرادی که خرید می‌کنند آرامش بخش بوده و راحت و بدون عجله خرید خود را انجام می‌دهند.

طراحی داخلی بانک‌ها

طراحی و دیزاینی که برای فضاهای بانک‌ها به کار برده می‌شود تاثیر زیادی در جذب مشتری خواهد داشت.

  1. با طراحی داخلی مناسب دربانک‌ها و ارائه خدمات به مشتریان  به علت رفت وآمد زیاد مراجعین به محیط بانک فضای مناسبی را در ساعات انتظار درصف برای آن‌ها مهیا سازند و مورد توجه مشتریان واقع شوند.
  2. با ایجاد باکس‌هایی از روزنامه و کتاب‌های مناسب مشتریان در ساعات انتظار می‌توانند به مطالعه بپردازند.
  3. استفاده از صندلی راحتی برای مشتریان و قرار دادن تلویزیون که اتمام سررسید انتظار را اعلام می‌کند می‌تواند مناسب باشد.
  4. استفاده از سقف کاذب و نورپردازی در فضاهای باز و روشن با افکت‌های استاندارد می‌تواند گیرایی خوبی برای مشتری داشته باشد.
  5. استفاده از کانترهای استاندارد و جذاب که ارتباط بین متصدیان بانک‌ها و مشتریان را بیشتر می‌کند.
  6.  قراردادن فضایی برای گلدان‌ها و درخچه‌های طبیعی و مصنوعی و ایجاد تهویه مناسب برای روحیه افراد تاثیرگذار خواهد بود.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *